Catering dietetyczny, dieta Lublin Świdnik Kalinówka Krępiec Kazimierzówka
15:06 11/03/2019

Chcesz odżywiać się smacznie i zdrowo? 🥑🍅
Zamów lokalny catering dietetyczny http://www.tastyeat.pl
W zestawie 5 posiłków (śniadanie, II śniadanie, obiad, podwieczorek i kolacja).
Diety wegańskie, wegetariańskie, bezglutenowe, bezlaktozowe.
Diety dla sportowców.
Darmowa dostawa pod wskazany adres na terenie Lublina oraz Świdnika (również okolice Kalinówki, Kazimierzówki oraz Krępca)

 

Masło orzechowe w dietach TastyEat.pl
15:58 04/02/2019

Masło orzechowe to produkt bardzo popularny nie tylko w kuchni amerykańskiej, ale także i holenderskiej. Najczęściej produkowane jest z orzeszków arachidowych, rzadziej z orzechów włoskich, laskowych, nerkowców czy pinioli.

W maśle orzechowym znajdują się istotne dla organizmu nienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3, omega-6 i omega-9. Kwasy te pomagają obniżyć zbyt wysoki poziom złego cholesterolu we krwi. Dodatkowo spowalniają proces starzenia się, odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie naszego mózgu, posiadają właściwości antynowotworowe, a także dbają o nasz układ krwionośny i serce.

Orzeszki ziemne mają najwięcej białka ze wszystkich orzechów. Posiadają także dużą ilość  witaminy B3 (niacyny). Ponadto są źródłem  błonnika (zwiększającego sytość,  pobudzającego trawienie) oraz witamin i składników mineralnych (zwłaszcza potasu, magnezu, wapnia, cynku, selenu i żelaza). Szczególną uwagę powinno się zwrócić na zawarte w różowoczerwonej skórce orzeszków-polifenole (głównie resweratrol, kwercetyna, kaempferol, rutyna i kwas elagowy), tokoferole oraz flawonoid. Odpowiadają one za neutralizowanie wolnych rodników.

Jednym z aminokwasów wchodzących w skład orzeszków ziemnych jest arginina, która odpowiada za przyrost masy mięśniowej, dlatego też często spożywane jest przez sportowców (polecamy dietę Gym ).

 

Nowy Rok, nowe postanowienie… SCHUDNĘ!
14:16 03/01/2019
##świdnik #catering dietetyczny #chce schudnąć #dieta #lublin #odchudzanie #tastyeat #zdrowie

Po świątecznych kulinariach i sylwestrowym szaleństwie przychodzi czas na noworoczne postanowienia… Bardzo często jest nimi deklaracja schudnięcia…  Niestety z upływem dni zapał mija. Co zrobić żeby utrzymać motywację do walki o zdrowie i szczupłą sylwetkę?

Istotny jest dobór odpowiedniej diety oraz właściwej aktywności fizycznej. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć- zacznij od wizyty u dietetyka, który dobierze spersonalizowany plan odżywiania oraz trenera personalnego.

Pomocny przy racjonalnym odchudzaniu będzie także catering dietetyczny (odpowiedni nie tylko pod względem kalorycznym, ale i odżywczym). Zdajemy sobie sprawę, że przy jego wyborze dużo rolę odgrywa cena, jednak nie zawsze tanio, oznacza zdrowo.  Jakość składników oraz różnorodność posiłków mają ogromne znaczenie w procesie odchudzania, dlatego warto zainwestować w catering układany przez specjalistów.

Nie katuj się ekspresowymi „dietami cud”.  Zamiast czuć się zdrowo- możesz tylko wyniszczyć swój organizm.  W rezultacie zamiast efektywnego odchudzania, szybko poddasz  się z powodu złego samopoczucia. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo, że wystąpi u Ciebie efekt jo-jo.

Początek roku to doskonały czas na do wprowadzenie zmian, jednak musisz stawić sobie realne cele do osiągnięcia. Musisz pamiętać, że stawianie małych kroczków i systematyczność pozwolą Ci osiągnąć upragniony cel, byś za 365 dni mógł z dumą powiedzieć – schudłem!

Zapraszamy na www.tastyeat.pl

Postanowienia noworoczne z cateringiem dietetycznym
11:43 28/12/2018
##dietetyczny #bez glutenu #bez laktozy #catering #dieta #dowóz #tastyeat #vegan #vege #wegan #wegańska

Nowy Rok już za chwilę, wraz z nim pojawiają się postanowienia noworoczne: schudnę, będę się zdrowo odżywiać, będę jeść regularnie i tym podobne. Chcesz dotrzymać tych postanowień? Zamów catering dietetyczny dla siebie z darmową dostawą na terenie Lublina i Świdnika!
Szeroki wybór diet pozwala znaleźć każdemu coś dla siebie:

  • dieta bez laktozy
  • dieta bez glutenu
  • dieta wegetariańska
  • dieta wegańska
  • dieta dla sportowców
  • dieta standardowa (optimal)

Zamów catering już dziś!

Czy czekolada może być „zdrowa”? Okazuje się, że tak!
16:13 05/12/2018

Czekolada… jest smaczna, słodka, rozpływa się w ustach i doskonale poprawia humor. To jeden z najbardziej ulubionych  słodkich przysmaków. Czy musimy z niej zrezygnować, kiedy jesteśmy na diecie? Czy czekolada może być zdrowa? Okazuje się, że tak!

Najwięcej korzyści otrzymamy poprzez zjedzenie surowej czekolady, bez przetworzenia. Kakaowiec jest źródłem przeciwutleniaczy (polifenole, katechiny i epikatechiny), magnezu, żelaza, chromu, manganu, cynku i miedzi. Wysuszone nasiona kakaowca zawierają wysoką dawkę witaminy C.

Ziarna kakaowca zawierają  fenyloetyloaminy (PEA), anandamid, tryptofan, serotoninę, błonnik i metyloksantyny.  Odpowiednie stężenie PEA oraz magnezu sprawiają, że zmniejsza się łaknienie. Z tego powodu kakaowiec idealnie sprawdza się jako dodatek do diet TastyEat.

Orzechy nerkowca w diecie odchudzającej
12:33 15/11/2018
##świdnik #dieta #dieta odchudzająca #dwór choiny #lublin #nerkowce #odchudzanie #restauracja #tastyeat

Menu diet TastyEat.pl  zawiera często nerkowce. Dlaczego?

Nerkowce to owoce nerkowca zachodniego (nazywanego także nanerczem zachodnim),  które mają wiele  właściwości odżywczych i zdrowotnych.

Orzechy, przypominający kształtem nerkę, są jednymi z mniej kalorycznych orzechów – 100 g dostarcza 553 kcal, jednak mimo to mogą być składnikiem diety odchudzającej. Orzechy podnoszą poziom serotoniny w organizmie, która znacząco zmniejsza uczucie głodu oraz poprawia nastrój. Poza tym orzechy nerkowca zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które sprzyjają utracie wagi podczas diety.

Kwas gamma-linolenowy pozytywnie wpływa na układ krążenia i pracę serca. Bogactwo składników przeciwutleniających chroni przed rozwojem wielu chorób nowotworowych. Nerkowce zawierają sporą ilość pożądanego w diecie białka oraz witaminy i minerały: witaminy A, D, E, wapń, fosfor, miedź, potas, żelazo oraz sód. Dodatkowo nerkowce zawierają selen oraz cynk, które wpływają na kondycję włosów oraz paznokci. Nerkowce są polecane osobom, które zmagają się z wypadaniem oraz przetłuszczaniem się włosów.

Orzechy nerkowca mogą chronić przed rozwojem cukrzycy typu 2. Nerkowce mogą spożywać diabetycy, gdyż indeks glikemiczny tych bakalii jest niski i wynosi 15.

Wartości odżywcze nerkowców (w 100 g)

Wartość energetyczna – 533 kcal
Białko ogółem – 18,22 g
Tłuszcz – 43,85 g
Węglowodany – 30.19 g (w tym cukry proste 5,91)
Błonnik – 3,3 g

Witaminy

Witamina C – 0,5 mg
Tiamina – 0,423 mg
Ryboflawina – 0,058 mg
Niacyna – 1,062 mg
Witamina B6 – 0,417 mg
Kwas foliowy –  25 µg
Witamina E – 0,90 mg
Witamina K – 34,1 µg

Minerały

Wapń – 37 mg
Żelazo – 6,68 mg
Magnez – 292 mg
Fosfor – 593 mg
Potas – 660 mg
Sód – 12 mg
Cynk – 5,78 mg

Kwasy tłuszczowe

nasycone – 7,783 g
jednonienasycone – 23,797 g
wielonienasycone – 7,845 g

Wahania masy ciała podczas diety
12:29 25/10/2018
##świdnik #catering #catering dietetyczny #chce schudnąć #dieta #dieta pudełkowa #lublin #odchudzanie #zdrowie

Na pewno zdarzyło się, że podczas diety jednego dnia ważyliście 60kg, następnego 59kg, a kolejnego 61kg i… wpadaliście w panikę!

Nie martwcie się takimi wahaniami  masy ciała- nie oznacza to, że przybywa Wam tkanki tłuszczowej.

Masa naszego ciała może się różnić z wielu powodów:

  • zmienia się zawartość wody w organizmie– wpływają na to czynniki tj. ilość spożytych płynów i soli, hormony, kortyzol i aldosteron, stany chorobowe, niektóre leki czy nawet temperatura powietrza;
  • zmienia się ilość spożytych węglowodanów– węglowodany wiążą wodę i mogą prowadzić do jej nadmiaru w organizmie;
  • tracimy tkankę tłuszczową (objętościowo), ale budujemy masę mięśniową – waga pokazuje tyle samo, jednak wygląd ciała zmienia się;
  • ważyć należy się rano, na czczo, w lekkich ubraniach – waga wieczorem prawie zawsze pokazuje więcej.

W związku z powyższym odradzamy codzienne ważenie się podczas diet TastyEat, gdyż wahania kilogramów mogą działać demotywująco… Polecamy ważyć się rzadziej, np. raz w tygodniu – zawsze o tej samej porze (najlepiej rano, po wizycie w toalecie). Dodatkowo proponujemy wykonywać pomiary obwodów talii, bioder oraz ud (także raz w tygodniu).

Tofu, czyli twaróg sojowy i jego właściwości
16:26 18/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dieta wegetariańska #hotel dwór choiny #lublin #przyprawy #restauracja #Tasty Eat #tastyeat #tastyeat.pl #tofu #zdrowie

Tofu, nazywane  też dofu lub doufu, jest sojowym niefermentowanym serkiem produkowanym w procesie koagulacji mleka sojowego.

Tofu to bogate źródło białka, wapnia, fosforu, selenu, magnezu czy kwasu foliowego, dlatego też często spożywany jest przez osoby, które ze swojej diety wyeliminowały produkty pochodzenia zwierzęcego.  „Twaróg sojowy” dostarcza Twojemu organizmowi aminokwasy egzogenne oraz kwas linolowy i lecytynę. W przeciwieństwie do mleka krowiego czy mięsa jest znacznie bardziej lekkostrawne.

Spożywanie tofu zmniejsza także poziom cholesterolu LDL, co w rezultacie obniża ryzyko miażdżycy i wysokiego ciśnienia tętniczego.  Wyniki ostatnich badań wskazują, że tofu w diecie pozwala także redukować utratę kości i zwiększają ich gęstość mineralną w czasie menopauzy.

My również w diecie TastyEat Veggie oraz Vege+ Fish  nie zapominamy o tofu. Podawane z dodatkiem brązowego ryżu lub kasz ma to na celu odpowiednie bilansowanie aminokwasów występujących w soi i ryżu / kaszy. Pomimo, że tofu zawiera komplet aminokwasów egzogennych, (aminokwasy które muszą być dostarczone z pożywieniem, ponieważ organizm sam ich nie wytwarza) warto łączyć tofu z ziarnami bogatymi w aminokwasy siarkowe (metionina, cysteina, cystyna).

Odpowiednie komponowanie posiłków jest szczególnie potrzebne w przypadku  osób niespożywających produkty pochodzenia zwierzęcego, tj. wegetarian i  wegan.  Brak mięsa czy nabiału w diecie wykluczeniowej należy odpowiednio rekompensować, dlatego też dietetycy polecają urozmaicanie diet potrawami z odżywczym tofu.

Fit śniadanie- owsianka czy jaglanka?
10:59 11/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dwór choiny #fit #jedzenie #jemzdrowo #lublin #restauracja #tastyeat #tastyeat.pl #zdrowo

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, który ma dostarczyć siły i energii na cały dzień. Aby spełniało ono swoje zadanie, musi być odpowiednio skomponowane. Niestety z powodu porannego pośpiechu często jemy posiłki ubogie w substancje odżywcze, a nawet zdarza się, że nie jemy ich wcale…

Czym jest fit śniadanie?

Fit śniadanie to po prostu zdrowe śniadanie, nie obciążające naszego układu trawiennego. Powinno być spożywane około 0,5-1 godzinę po przebudzeniu się na czczo. Energia, którą przyjmiemy z rana poprzez nasze fit śniadanie, powinna być uwalniana stopniowo (dzięki temu uczucie głodu przyjdzie dopiero po kilku godzinach od posiłku).

Produktami idealnymi do komponowania fit śniadań są kasza jaglana oraz płatki owsiane- smaczne i sycące, a  przy użyciu dodatków w postaci owoców, bakalii, czy nawet warzyw urozmaicą nasze poranne menu.

Jaglanka ma właściwości odkwaszające organizm, jest odżywcza i  lekkostrawna (zawiera błonnik). Kasza jaglana zawiera lecytynę, która poprawia pamięć i koncentrację, krzemionkę (mającą wpływ na stawy) oraz dużo witamin z grupy B (m.in. ryboflawinę, tiaminę i kwas pantoneinowy). Oprócz tego wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci. Jest także bogatym źródłem antyoksydantów, które hamują działanie wolnych rodników. Kasza jaglana z natury nie zawiera glutenu i z reguły nie powinna być nim zanieczyszczana w procesie pakowania, dlatego może być spożywana przez osoby chore na celiakię.

Płatki owsiane to bogate źródło składników mineralnych i dobrej jakości makroskładników – białek, tłuszczów i węglowodanów. Zawierają mnóstwo dobroczynnego dla układu pokarmowego błonnika, a do tego witaminy przeciwdziałające starzeniu organizmu (m.in witaminę E). Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu. Ziarno owsa zawiera też substancje działające antydepresyjnie i likwidujące zły nastrój (wspomniane witaminy z grupy B, a także selen i magnez niezbędne dla mózgu i systemu przewodzenia nerwowego). Kwasy tłuszczowe (NNKT) zapobiegają powstawaniu zakrzepów oraz odgrywają dużą rolę w leczeniu miażdżycy. Działają również jak „nutrikosmetyk” od wewnątrz – dbają o nawilżenie skóry.

W dietach TastyEat nie zapominamy o właściwościach zdrowotnych oraz odchudzających jaglanki czy owsianki.  Zachęcamy do zapoznania się z naszym menu  i zamówienia odpowiedniego rodzaju diety.

Kawa po chińsku
16:48 04/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dwór choiny #food lublin #jem zdrowo #kawa #lublin #restauracja #restaurant #tastyeat #tastyeat.pl #zdrowie

W najnowszym menu TastyEat  na podwieczorek  serwujemy „kawę po chińsku”.

Czym różni się od tradycyjnej kawy? Jak smakuje? Jak ją przyrządzamy?

W Chinach kawa przygotowywana jest zgodnie z zasadą Kuchni Pięciu Smaków, odpowiadających pięciu żywiołom:

-smak gorzki to ogień,

-słodki – ziemia,

-słony – woda,

-kwaśny – drewno,

-ostry – metal.

W kawie po chińsku wszystkie w/w smaki muszą być obecne jednocześnie. Kawa musi być także kawą gotowaną. Zgodnie z chińskimi wierzeniami to właśnie w  procesie gotowania żywioły łączą się ze sobą w jedność.

Aby właściwie przygotować kawę po chińsku najpierw gotujemy wodę w specjalnym garnuszku.  Kolejno dodajemy  imbir, cynamon i goździki (ostry smak).  Następnie dodajemy kilka ziarenek soli himalajskiej (smak słony) oraz startą skórkę z cytryny lub soku z cytryny (smak kwaśny). Wszystko składniki gotujemy przez kilka minut.  Następnie wsypujemy 2-3 łyżeczki kawy (smak gorzki)  i powolutku gotujemy przez ok. 5 minut.  Na koniec słodzimy miodem i odstawiamy na chwilę, aby słodki smak przeniknął całą kawę.

My również podczas przyrządzania tego rodzaju kawy trzymamy się zasad Kuchni Pięciu Przemian. Dzięki temu jest napojem nie tylko przyjemnie rozgrzewającym, ale także lekko pobudzającym i zachowującym swoje prozdrowotne właściwości.

To idealna propozycja TastyEat.pl na chłodniejsze, jesienne dni. POLECAMY!