Nowy Rok, nowe postanowienie… SCHUDNĘ!
14:16 03/01/2019
##świdnik #catering dietetyczny #chce schudnąć #dieta #lublin #odchudzanie #tastyeat #zdrowie

Po świątecznych kulinariach i sylwestrowym szaleństwie przychodzi czas na noworoczne postanowienia… Bardzo często jest nimi deklaracja schudnięcia…  Niestety z upływem dni zapał mija. Co zrobić żeby utrzymać motywację do walki o zdrowie i szczupłą sylwetkę?

Istotny jest dobór odpowiedniej diety oraz właściwej aktywności fizycznej. Jeżeli nie wiesz od czego zacząć- zacznij od wizyty u dietetyka, który dobierze spersonalizowany plan odżywiania oraz trenera personalnego.

Pomocny przy racjonalnym odchudzaniu będzie także catering dietetyczny (odpowiedni nie tylko pod względem kalorycznym, ale i odżywczym). Zdajemy sobie sprawę, że przy jego wyborze dużo rolę odgrywa cena, jednak nie zawsze tanio, oznacza zdrowo.  Jakość składników oraz różnorodność posiłków mają ogromne znaczenie w procesie odchudzania, dlatego warto zainwestować w catering układany przez specjalistów.

Nie katuj się ekspresowymi „dietami cud”.  Zamiast czuć się zdrowo- możesz tylko wyniszczyć swój organizm.  W rezultacie zamiast efektywnego odchudzania, szybko poddasz  się z powodu złego samopoczucia. Dodatkowo istnieje duże prawdopodobieństwo, że wystąpi u Ciebie efekt jo-jo.

Początek roku to doskonały czas na do wprowadzenie zmian, jednak musisz stawić sobie realne cele do osiągnięcia. Musisz pamiętać, że stawianie małych kroczków i systematyczność pozwolą Ci osiągnąć upragniony cel, byś za 365 dni mógł z dumą powiedzieć – schudłem!

Zapraszamy na www.tastyeat.pl

Postanowienia noworoczne z cateringiem dietetycznym
11:43 28/12/2018
##dietetyczny #bez glutenu #bez laktozy #catering #dieta #dowóz #tastyeat #vegan #vege #wegan #wegańska

Nowy Rok już za chwilę, wraz z nim pojawiają się postanowienia noworoczne: schudnę, będę się zdrowo odżywiać, będę jeść regularnie i tym podobne. Chcesz dotrzymać tych postanowień? Zamów catering dietetyczny dla siebie z darmową dostawą na terenie Lublina i Świdnika!
Szeroki wybór diet pozwala znaleźć każdemu coś dla siebie:

  • dieta bez laktozy
  • dieta bez glutenu
  • dieta wegetariańska
  • dieta wegańska
  • dieta dla sportowców
  • dieta standardowa (optimal)

Zamów catering już dziś!

Czy czekolada może być „zdrowa”? Okazuje się, że tak!
16:13 05/12/2018

Czekolada… jest smaczna, słodka, rozpływa się w ustach i doskonale poprawia humor. To jeden z najbardziej ulubionych  słodkich przysmaków. Czy musimy z niej zrezygnować, kiedy jesteśmy na diecie? Czy czekolada może być zdrowa? Okazuje się, że tak!

Najwięcej korzyści otrzymamy poprzez zjedzenie surowej czekolady, bez przetworzenia. Kakaowiec jest źródłem przeciwutleniaczy (polifenole, katechiny i epikatechiny), magnezu, żelaza, chromu, manganu, cynku i miedzi. Wysuszone nasiona kakaowca zawierają wysoką dawkę witaminy C.

Ziarna kakaowca zawierają  fenyloetyloaminy (PEA), anandamid, tryptofan, serotoninę, błonnik i metyloksantyny.  Odpowiednie stężenie PEA oraz magnezu sprawiają, że zmniejsza się łaknienie. Z tego powodu kakaowiec idealnie sprawdza się jako dodatek do diet TastyEat.

Orzechy nerkowca w diecie odchudzającej
12:33 15/11/2018
##świdnik #dieta #dieta odchudzająca #dwór choiny #lublin #nerkowce #odchudzanie #restauracja #tastyeat

Menu diet TastyEat.pl  zawiera często nerkowce. Dlaczego?

Nerkowce to owoce nerkowca zachodniego (nazywanego także nanerczem zachodnim),  które mają wiele  właściwości odżywczych i zdrowotnych.

Orzechy, przypominający kształtem nerkę, są jednymi z mniej kalorycznych orzechów – 100 g dostarcza 553 kcal, jednak mimo to mogą być składnikiem diety odchudzającej. Orzechy podnoszą poziom serotoniny w organizmie, która znacząco zmniejsza uczucie głodu oraz poprawia nastrój. Poza tym orzechy nerkowca zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, które sprzyjają utracie wagi podczas diety.

Kwas gamma-linolenowy pozytywnie wpływa na układ krążenia i pracę serca. Bogactwo składników przeciwutleniających chroni przed rozwojem wielu chorób nowotworowych. Nerkowce zawierają sporą ilość pożądanego w diecie białka oraz witaminy i minerały: witaminy A, D, E, wapń, fosfor, miedź, potas, żelazo oraz sód. Dodatkowo nerkowce zawierają selen oraz cynk, które wpływają na kondycję włosów oraz paznokci. Nerkowce są polecane osobom, które zmagają się z wypadaniem oraz przetłuszczaniem się włosów.

Orzechy nerkowca mogą chronić przed rozwojem cukrzycy typu 2. Nerkowce mogą spożywać diabetycy, gdyż indeks glikemiczny tych bakalii jest niski i wynosi 15.

Wartości odżywcze nerkowców (w 100 g)

Wartość energetyczna – 533 kcal
Białko ogółem – 18,22 g
Tłuszcz – 43,85 g
Węglowodany – 30.19 g (w tym cukry proste 5,91)
Błonnik – 3,3 g

Witaminy

Witamina C – 0,5 mg
Tiamina – 0,423 mg
Ryboflawina – 0,058 mg
Niacyna – 1,062 mg
Witamina B6 – 0,417 mg
Kwas foliowy –  25 µg
Witamina E – 0,90 mg
Witamina K – 34,1 µg

Minerały

Wapń – 37 mg
Żelazo – 6,68 mg
Magnez – 292 mg
Fosfor – 593 mg
Potas – 660 mg
Sód – 12 mg
Cynk – 5,78 mg

Kwasy tłuszczowe

nasycone – 7,783 g
jednonienasycone – 23,797 g
wielonienasycone – 7,845 g

Wahania masy ciała podczas diety
12:29 25/10/2018
##świdnik #catering #catering dietetyczny #chce schudnąć #dieta #dieta pudełkowa #lublin #odchudzanie #zdrowie

Na pewno zdarzyło się, że podczas diety jednego dnia ważyliście 60kg, następnego 59kg, a kolejnego 61kg i… wpadaliście w panikę!

Nie martwcie się takimi wahaniami  masy ciała- nie oznacza to, że przybywa Wam tkanki tłuszczowej.

Masa naszego ciała może się różnić z wielu powodów:

  • zmienia się zawartość wody w organizmie– wpływają na to czynniki tj. ilość spożytych płynów i soli, hormony, kortyzol i aldosteron, stany chorobowe, niektóre leki czy nawet temperatura powietrza;
  • zmienia się ilość spożytych węglowodanów– węglowodany wiążą wodę i mogą prowadzić do jej nadmiaru w organizmie;
  • tracimy tkankę tłuszczową (objętościowo), ale budujemy masę mięśniową – waga pokazuje tyle samo, jednak wygląd ciała zmienia się;
  • ważyć należy się rano, na czczo, w lekkich ubraniach – waga wieczorem prawie zawsze pokazuje więcej.

W związku z powyższym odradzamy codzienne ważenie się podczas diet TastyEat, gdyż wahania kilogramów mogą działać demotywująco… Polecamy ważyć się rzadziej, np. raz w tygodniu – zawsze o tej samej porze (najlepiej rano, po wizycie w toalecie). Dodatkowo proponujemy wykonywać pomiary obwodów talii, bioder oraz ud (także raz w tygodniu).

Tofu, czyli twaróg sojowy i jego właściwości
16:26 18/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dieta wegetariańska #hotel dwór choiny #lublin #przyprawy #restauracja #Tasty Eat #tastyeat #tastyeat.pl #tofu #zdrowie

Tofu, nazywane  też dofu lub doufu, jest sojowym niefermentowanym serkiem produkowanym w procesie koagulacji mleka sojowego.

Tofu to bogate źródło białka, wapnia, fosforu, selenu, magnezu czy kwasu foliowego, dlatego też często spożywany jest przez osoby, które ze swojej diety wyeliminowały produkty pochodzenia zwierzęcego.  „Twaróg sojowy” dostarcza Twojemu organizmowi aminokwasy egzogenne oraz kwas linolowy i lecytynę. W przeciwieństwie do mleka krowiego czy mięsa jest znacznie bardziej lekkostrawne.

Spożywanie tofu zmniejsza także poziom cholesterolu LDL, co w rezultacie obniża ryzyko miażdżycy i wysokiego ciśnienia tętniczego.  Wyniki ostatnich badań wskazują, że tofu w diecie pozwala także redukować utratę kości i zwiększają ich gęstość mineralną w czasie menopauzy.

My również w diecie TastyEat Veggie oraz Vege+ Fish  nie zapominamy o tofu. Podawane z dodatkiem brązowego ryżu lub kasz ma to na celu odpowiednie bilansowanie aminokwasów występujących w soi i ryżu / kaszy. Pomimo, że tofu zawiera komplet aminokwasów egzogennych, (aminokwasy które muszą być dostarczone z pożywieniem, ponieważ organizm sam ich nie wytwarza) warto łączyć tofu z ziarnami bogatymi w aminokwasy siarkowe (metionina, cysteina, cystyna).

Odpowiednie komponowanie posiłków jest szczególnie potrzebne w przypadku  osób niespożywających produkty pochodzenia zwierzęcego, tj. wegetarian i  wegan.  Brak mięsa czy nabiału w diecie wykluczeniowej należy odpowiednio rekompensować, dlatego też dietetycy polecają urozmaicanie diet potrawami z odżywczym tofu.

Fit śniadanie- owsianka czy jaglanka?
10:59 11/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dwór choiny #fit #jedzenie #jemzdrowo #lublin #restauracja #tastyeat #tastyeat.pl #zdrowo

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, który ma dostarczyć siły i energii na cały dzień. Aby spełniało ono swoje zadanie, musi być odpowiednio skomponowane. Niestety z powodu porannego pośpiechu często jemy posiłki ubogie w substancje odżywcze, a nawet zdarza się, że nie jemy ich wcale…

Czym jest fit śniadanie?

Fit śniadanie to po prostu zdrowe śniadanie, nie obciążające naszego układu trawiennego. Powinno być spożywane około 0,5-1 godzinę po przebudzeniu się na czczo. Energia, którą przyjmiemy z rana poprzez nasze fit śniadanie, powinna być uwalniana stopniowo (dzięki temu uczucie głodu przyjdzie dopiero po kilku godzinach od posiłku).

Produktami idealnymi do komponowania fit śniadań są kasza jaglana oraz płatki owsiane- smaczne i sycące, a  przy użyciu dodatków w postaci owoców, bakalii, czy nawet warzyw urozmaicą nasze poranne menu.

Jaglanka ma właściwości odkwaszające organizm, jest odżywcza i  lekkostrawna (zawiera błonnik). Kasza jaglana zawiera lecytynę, która poprawia pamięć i koncentrację, krzemionkę (mającą wpływ na stawy) oraz dużo witamin z grupy B (m.in. ryboflawinę, tiaminę i kwas pantoneinowy). Oprócz tego wpływa na wygląd skóry, włosów i paznokci. Jest także bogatym źródłem antyoksydantów, które hamują działanie wolnych rodników. Kasza jaglana z natury nie zawiera glutenu i z reguły nie powinna być nim zanieczyszczana w procesie pakowania, dlatego może być spożywana przez osoby chore na celiakię.

Płatki owsiane to bogate źródło składników mineralnych i dobrej jakości makroskładników – białek, tłuszczów i węglowodanów. Zawierają mnóstwo dobroczynnego dla układu pokarmowego błonnika, a do tego witaminy przeciwdziałające starzeniu organizmu (m.in witaminę E). Witamina B1 i kwas pantotenowy przeciwdziałają narastającemu zmęczeniu. Ziarno owsa zawiera też substancje działające antydepresyjnie i likwidujące zły nastrój (wspomniane witaminy z grupy B, a także selen i magnez niezbędne dla mózgu i systemu przewodzenia nerwowego). Kwasy tłuszczowe (NNKT) zapobiegają powstawaniu zakrzepów oraz odgrywają dużą rolę w leczeniu miażdżycy. Działają również jak „nutrikosmetyk” od wewnątrz – dbają o nawilżenie skóry.

W dietach TastyEat nie zapominamy o właściwościach zdrowotnych oraz odchudzających jaglanki czy owsianki.  Zachęcamy do zapoznania się z naszym menu  i zamówienia odpowiedniego rodzaju diety.

Kawa po chińsku
16:48 04/10/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #dwór choiny #food lublin #jem zdrowo #kawa #lublin #restauracja #restaurant #tastyeat #tastyeat.pl #zdrowie

W najnowszym menu TastyEat  na podwieczorek  serwujemy „kawę po chińsku”.

Czym różni się od tradycyjnej kawy? Jak smakuje? Jak ją przyrządzamy?

W Chinach kawa przygotowywana jest zgodnie z zasadą Kuchni Pięciu Smaków, odpowiadających pięciu żywiołom:

-smak gorzki to ogień,

-słodki – ziemia,

-słony – woda,

-kwaśny – drewno,

-ostry – metal.

W kawie po chińsku wszystkie w/w smaki muszą być obecne jednocześnie. Kawa musi być także kawą gotowaną. Zgodnie z chińskimi wierzeniami to właśnie w  procesie gotowania żywioły łączą się ze sobą w jedność.

Aby właściwie przygotować kawę po chińsku najpierw gotujemy wodę w specjalnym garnuszku.  Kolejno dodajemy  imbir, cynamon i goździki (ostry smak).  Następnie dodajemy kilka ziarenek soli himalajskiej (smak słony) oraz startą skórkę z cytryny lub soku z cytryny (smak kwaśny). Wszystko składniki gotujemy przez kilka minut.  Następnie wsypujemy 2-3 łyżeczki kawy (smak gorzki)  i powolutku gotujemy przez ok. 5 minut.  Na koniec słodzimy miodem i odstawiamy na chwilę, aby słodki smak przeniknął całą kawę.

My również podczas przyrządzania tego rodzaju kawy trzymamy się zasad Kuchni Pięciu Przemian. Dzięki temu jest napojem nie tylko przyjemnie rozgrzewającym, ale także lekko pobudzającym i zachowującym swoje prozdrowotne właściwości.

To idealna propozycja TastyEat.pl na chłodniejsze, jesienne dni. POLECAMY!

Dieta dla osób z nietolerancją laktozy TastyEat Lactose- Free
16:28 01/10/2018
#bezlaktozowa dieta #catering #dieta #dieta pudełkowa #dwór choiny #laktoza #lublin #restauracja #smacznie #tastyeat #zdrowie #zdrowo

Laktoza (cukier mleczny składający się z glukozy i galaktozy) pełni ważne funkcje w organizmie- wpływa na łaknienie, zmysł smaku oraz gospodarkę hormonalną.

U niektórych osób występuje nietolerancja laktozy i jest to problem znacznie częściej spotykany niż nietolerancja glutenu.  Jej przyczyną jest niedobór laktazy, czyli enzymu jelitowego, który jest niezbędny do rozkładu laktozy. W konsekwencji laktoza ulega fermentacji z jelicie grubym, co skutkuje zaburzeniami gastrycznymi. Pojawiają się biegunki, wzdęcia, bóle brzucha, kolki. Stopień nasilenia tych objawów zależy od ilości spożytej laktozy oraz od stopnia niedoboru enzymu trawiennego.

Dlatego w leczeniu nietolerancji laktozy stosuje się m.in. dietę eliminacyjną (wykluczającą z menu produkty zawierające ten składnik).  TastyEat przygotowało specjalną dietę   Lactose – Free,  zapewniającą prawidłowe funkcjonowanie wrażliwego układu pokarmowego.

Jakie są zatem źródła wapnia w dietach TastyEat- Lactose Free?

Dietę eliminacyjną TastyEat bez laktozy uzupełniamy przede wszystkim rybami oraz produktami roślinnymi bogatymi w wapń. Otóż świat roślin jest bardzo zasobny w produkty, które kryją w sobie  znacznie więcej wapnia niż przykładowa szklanka mleka. Na przykład 3 łyżki niełuskanego sezamu  dostarczą  nam tyle samo wapnia, co szklanka mleka krowiego. Skarbnicą wapnia jest także jarmuż, natka pietruszki, rabarbar, cykoria, kapusta pak choi, botwinka, rukiew i szczypiorek. Jednym z najbogatszych, roślinnych źródeł tego pierwiastka w dietach Lactose Free  jest „mleko” sojowe, ryżowe czy też migdałowe.

Należy pamiętać, że nietolerancja laktozy to nie to samo, co uczulenie na mleko krowie. Uczulenie (alergia) jest reakcją układu odpornościowego na białko mleczne i pojawia się nawet kilkanaście godzin po jego spożyciu w postaci wykwitów skórnych AZS lub pokrzywki. W przypadku nietolerancji laktozy reaguje wyłącznie układ trawienny.

„Odchudzające” przyprawy
14:30 27/09/2018
#catering #catering dietetyczny #dieta #dieta pudełkowa #hotel dwór choiny #lublin #przyprawy #restauracja #Tasty Eat #tastyeat #tastyeat.pl #zdrowie

Nie wszyscy zdają sobie sprawę jak istotną funkcję pełnią przyprawy w naszym, codziennym menu. Barwne, aromatyczne i wonne – nie tylko poprawiają smak potraw, ale także odżywiają i  przy odpowiednim stosowaniu, wspomagają odchudzić organizm!

W dietach TastyEat poczujesz aromat  i smak przypraw, mających znaczący wpływ na funkcjonowanie układu trawiennego. Oto niektóre z nich:

Bazylia

Bazylia to  „odchudzający hit”. Poza walorami smakowymi bazylia poprawia trawienie i ułatwia przyswajanie pokarmu, działa przeciwskurczowo oraz pobudza wydzielanie soku żołądkowego. Dodatkowo łagodzi stres, rozluźnia jelita, przyspiesza trawienie białek i tłuszczu przez zwiększenie wydzielania soków trawiennych.

Chili 

Papryczka chilli zawiera kapsaicynę,  substancję odpowiedzialną za jej ostry smak. Działa rozgrzewająco, a także zmniejsza apetyt. Wpływa na metabolizm organizmu poprzez podniesienie termogenezy ( zwiększa wydatkowanie energii poprzez wytwarzanie ciepła). Jednocześnie pobudza ona nasz układ pokarmowy do zwiększenia wydajności jego pracy.

Curry

Curry zawiera kwas hydroksycytrynowy (HCA), który skutecznie zwalcza tkankę tłuszczową. Dodatkowo przyśpiesza przemianę materii i działa hamująco na ośrodek głodu w mózgu, powodując zmniejszenie łaknienia.

Cynamon 
Jego wpływ na odchudzanie jest niepodważalny. Obniżania poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi, reguluje gospodarkę węglowodanową, zapobiega magazynowaniu cukrów w postaci tłuszczu przez wątrobę.   Zawiera substancje, które uwrażliwiają tkanki naszego ciała na insulinę, więc jest szczególnie istotny dla osób z cukrzycą oraz chcących walczyć z dodatkowymi kilogramami przez większą wrażliwość komórek na insulinę.

Estragon

Jest jednym z najpopularniejszych ziół stosowanych w europejskich kuchniach. Nazywany przez wielu „królem wśród przypraw” za charakterystyczny, intensywny smak. Estragon stosowany jest także do poprawy procesów trawiennych. Zwalcza także brak apetytu, wspomaga produkcję soków żołądkowych oraz uzupełnia braki witaminy A.

Gałka muszkatołowa

To środkowa część pestki owocu muszkatołowca korzennego. Zmielona pełni funkcję przyprawy o silnym zapachu i gorzko-korzenny smaku.  Dodana do potraw znacznie usprawnia pracę jelit,  przyspiesza metabolizm i wspomaga odchudzanie.

Imbir

Imbir wpływa na przyśpieszenie metabolizmu (zawiera kapsaicynę). Jest jednocześnie wykorzystywany do łagodzenia problemów trawiennych, ponieważ zawarte w nim substancje poprawiają wydzielanie soków trawiennych. Dodatkowo daje poczucie sytości i chroni przed podjadaniem.

Kmin rzymski (kumin)

Jest bardzo aromatyczną i pikantną przyprawą, która posiada delikatnie gorzki smak. Jest doskonałym źródłem żelaza (wspomaga leczenie anemii) oraz witaminy A i C (pozytywnie wpływa na układ odpornościowy). Kumin obniża stężenie „złego” cholesterolu LDL we krwi oraz zwiększa stężenie „dobrego” cholesterolu HDL.  Kumin łagodzi zaburzenia trawienne. Stymuluje wydzielanie enzymów przez trzustkę, które warunkują absorbcję składników odżywczych. Zawarty w kuminie tymol stymuluje wydzielanie żółci i enzymów trawiennych odpowiedzialnych za trawienie pokarmów.

Kurkuma

Przyprawa otrzymywana z korzenia rośliny zwanej ostryżem.  Wykazuje właściwości żółciopędne, pobudza wydzielanie enzymów trzustkowych, działa łagodnie przeciwzapalnie oraz przeciwbakteryjne (m.in. na H. pylori, która odpowiada za wrzody żołądka) i rozkurczająco.  Kurkuma wspomaga leczenie zaburzeń trawiennych.

Majeranek

Pobudza trawienie warzyw strączkowych, które są wyjątkowo ciężkostrawne dla naszego organizmu, jednocześnie zapobiega nadmiernej fermentacji w jelitach. Dodatkowo ma działanie lekko przeciwbakteryjnie i przeciwzapalnie.

Oregano

Pobudza wydzielanie soków trawiennych, ułatwia tym samym trawienie oraz łagodzi wzdęcia.

 Tymianek

Należy do ziół, które wspomagają proces odchudzania. Dodawany do potraw w postaci przyprawy,  pomaga w ich trawieniu. Ponadto przyśpiesza przemianę materii. Łagodzi efekt ciężkości po obfitych i tłustych daniach.

Należy pamiętać, że oprócz walorów smakowych i właściwości „odchudzających”, przyprawy posiadają także wiele właściwości leczniczych. Zawierają substancje zwalczające wirusy, bakterie, a nawet grzybice. Niektóre przyprawy, działają  jak leki na cukrzycę. Naturalnie regulują poziom insuliny we krwi . Niektóre zioła i przyprawy zawierają  spore  ilości silnych antyutleniaczy, nie spotykanych w takich ilościach w owocach i warzywach (np.  cynamon,  kurkuma).